הכניסה לאולם התצוגה של חברת "טובול קרמיקה" בצומת ביל"ו מצליחה להפתיע את הנכנסים עם מאות מטרים של תצוגה מרשימה המלווה ביועצי העיצוב של חברת טובול. כאן לא מוכרים רק אריחים או חיפויים, אלא בעיקר חוויה.
סקירה של התצוגה במקום מגלה שמות של המותגים הגדולים המיובאים מספרד, איטליה ומרחבי אירופה. החוויה האישית היא של קפיצה קטנה לחו"ל.
מחנות קטנה בירושלים לקבוצה המובילה בענף הבנייה
"קבוצת טובול" היא כיום אחת החברות המובילות בישראל בתחום הייבוא, השיווק וההפצה של חומרי בנין, קרמיקה ודלתות. הקבוצה מספקת פתרונות בענף הבניין משלבי הבניה הראשוניים ועד לשלב הפנים והגמר באמצעות מרכזים לוגיסטיים ואולמות ענק הפזורים ברחבי ישראל.
הקבוצה הוקמה לפני 35 שנים על ידי שלושת האחים סימו, בועז ואורון טובול בתור חנות קטנה לחומרי בניין בירושלים. דרך ארוכה עברה החברה עד שכבשה את מקומה בתור החברה המובילה בישראל בענף הבנייה.
תם טובול מנכ"ל חברת טובול קרמיקה וטובול דלתות, חברות-הבת של הקבוצה המתמקדות בתחום הגמר. תם הוא חלק מדור ההמשך המשתלב בניהול החברה. הוא בהחלט זוכר איך בתור ילד הוא היה מבלה בחנות את שעות אחרי הצהריים ומכיר את הלקוחות בשמם הפרטי.
כיום הוא חולק את זמנו בנסיעה בין אולמות התצוגה בירושלים, מודיעין וביל"ו לבין נסיעה יום-יומית אל אולם התצוגה שעתיד להפוך לאולם הדגל של החברה המוקם בימים אלו ברחוב הלח"י בבני-ברק בעלות של למעלה משלושה מיליון ש"ח.
שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת למשק הישראלי, אבל נדמה שאצלכם ההצלחה דפקה בדלת. איך אתה מסביר את זה?
"הייתה לנו תכנית מוכנה של פיתוח עסקי לשנה זו שכללה גם רכישה ומיזוג של חברה נוספת ופתיחת אולם תצוגה חדש, אבל יותר מכך, נדמה לי שזו הייתה שנה שבה אנשים הבינו שהבית הוא לא רק מקום פונקציונאלי" מסביר תם. "הרבה אנשים הרגישו בתקופת הסגר שהם רוצים להשקיע במרחב שלהם. תחום עיצוב הבית מאפשר להם להפוך את הבית ממרחב של ארבעה קירות למרחב מוגן של אהבה, חום ומשפחתיות".
"אנחנו מבינים שאנשים לא באים לרכוש אריחים בתור מוצר, אלא בתור משהו שיסייע להם להפוך את החיים שלהם לטובים יותר גם מבחינה משפחתית ורגשית. זו אחת הסיבות למשל שיש לנו יועצי עיצוב מקצועיים בכל אולם תצוגה. אני רוצה שכל לקוח שנכנס לאולם התצוגה יקבל שירות מקצועי ולסייע לו בעיצוב הבית מעבר למכירה עצמה".
לא משנה לי איזה סוג של לקוח נכנס לאולם התצוגה, אם הוא קבלן בנייה גדול שבונה מאות פרויקטים או אדם פרטי שמשפץ את חדר הרחצה שלו, ומבחינתו הוא כל עולמו. הסלוגן שלנו באתר הוא אנשים מעל הכל. אלו הם הערכים שעליהם גדלתי וחונכתי".
כשאתה אומר "אלו הערכים שעליהם גדלתי" למה כוונתך?
"אנשים לפני הכל זה לא סתם סלוגן שיווקי" טוען תם. "ככה גדלנו. סבא שלי זכרונו לברכה וסבתא שלי הקימו וניהלו פנימייה לילדים ממשפחות הרוסות. הפנימייה נקראה "פנימיית טובול" ונוהלה על ידם עד שנת 1995. כילד הייתי מבלה שם ימים בפעילויות ובחגים. אתה גדל למשפחה כזו שכל מה שהם רואים לנגד עיניהם זו התרומה לקהילה. בזכות הערכים האלו סבתא שלי ממש לפני כמה חודשים קיבלה את פרס "יקירת ירושלים", ובעבר היא קבלה גם את פרס "מגן לילד" מראש הממשלה.
ההורים שלנו, הדור השני, אמנם לא המשיכו את העמותה, אלא עברו לעולם העסקי, אבל הערך של נתינה, לתת לאנשים הרגשה של בית חם ואוהב הוא ערך שהמשיך גם לדור הבא".
"בראש רשימת הערכים שאנחנו מאמינים בהם ב"קבוצת טובול" הוא הרצון להעניק כמה שיותר לאנשים שסביב. אנחנו מנסים להגשים לאנשים את החלום של בית חם ואוהב לא רק בתחום העסקי.
השנה למשל התגייסנו לסייע לשפץ פנימייה לילדים בסיכון. כשאבא שלי והאחים שלו קיבלו את הבקשה לסייע בחומרי בניין למען השיפוץ זה היה מאד טבעי להגיד שנשמח לסייע. אני מאמין שלילדים האלו מגיע בית חם לא פחות ממישהו שגדל במשפחה רגילה".
אם כבר מדברים על ערכים, "קבוצת טובול" קיבלה את "תו אמון הציבור" מה משמעותו?
"אחד הערכים הנוספים שמובילים אותנו מבחינה עסקית הוא שקיפות והגינות. אנחנו פועלים שנים רבות על-פי "תו אמון הציבור" על-פי התקנות המחמירות ביותר בתחום." "תו אמון הציבור" ניתן לבתי עסק ומוסדות שעברו הליך של בדיקה מעמיקה ונמצאו מחויבים לסטנדרט של שקיפות, אמינות והגינות כלפי הצרכנים והציבור כפי שנקבע על ידי ארגון אמון הציבור.
מעבר לכך אנחנו ב"קבוצת טובול' רואים חשיבות רבה בהנגשת המתחמים שבבעלותנו עבור לקוחות בעלי מוגבלויות ולכן כל אולמות התצוגה, המשרדים והמתקנים שלנו תוכננו ונבנו על-פי התקן והחוק הישראלי כך שיתאימו כולם לאנשים בעלי מוגבלויות."
מבחינת הסטנדרט המקצועי, מה הבידול של "טובול קרמיקה" משאר החברות המובילות בתחום?
אנחנו לא רק חברה למוצרי גמר בנייה. חברת "טובול קרמיקה" היא חלק מקבוצה גדולה מאד שמכירה את עולם הבנייה ואת העוסקים בעולם הבנייה באופן מעמיק. זה מעניק לנו חשיפה לעשרות אלפי בעלי מקצוע. קבלן שמכרנו לו חומרי בניין לפני עשור, זוכר לטובה את המקצועיות שלנו, כשנרצה למכור לו היום אריחי קרמיקה הוא יעדיף לרכוש אותם דרכנו בגלל החוויה הטובה.
בנוסף, מכיוון שאנחנו מגיעים מתוך קבוצה גדולה שמתעסקת בתחומים מאד מגוונים, זה מעניק לנו גם יתרון מקצועי מול הלקוח כי אנחנו יכולים לתת לו שירות מקיף יותר לכל צורך שלו. אנחנו יודעים להבין אותו לא רק באריחים או בחיפוי קיר, אלא גם בצורך שמתחיל משלב התכנון והפיתוח.
"One stop shop"
דבר נוסף הוא חווית השירות שאנחנו מנסים להעניק בין אם זו הגישה האישית שאנחנו מפתחים מול הלקוח, החוויה הדיגיטלית המתקדמת או יועצי העיצוב שעומדים לרשות כל לקוח שזקוק לכך, אנחנו עסוקים לחשוב כל הזמן על הצורך של הלקוח."
באולם התצוגה החדש למשל, בנינו חדרים שיכולים לעמוד לרשות המעצבים והאדריכלים שמגיעים עם הלקוחות שלהם ורוצים לשבת עם התוכניות בלי קשר אלינו. זיהנו שיש צורך ואנחנו מנסים להעניק לו פתרון.
"המסר שלנו הוא ש “טובול קרמיקה" זה קודם כל בית, שהמטרה שלנו היא להפוך את החלום שלכם למציאות בשטח. אנחנו נהיה הבית שלכם לכל מה שחשוב לכם באמת, ויותר מזה, נהיה אוזן קשבת."
מה מסמל בעינייך הצלחה, ממה התרגשת בשנה האחרונה?
"במסגרת התפקיד שלי אני טס ומסתובב בתערוכות רבות לעיצוב הבית בעולם, רובן באירופה. השנה חלקן נערכו בשל האילוצים גם בזום. אני שמח להסתובב באולם התצוגה שלנו ולראות שאנחנו עומדים בסטנדרט הבינלאומי של הטרנדים הכי עכשוויים ועדכניים של המותגים המובילים ושל החומרים הכי איכותיים.
אני תמיד מבקש מהצוות שלי לצלם את העיצוב הסופי של בעלי מקצוע שעבדו אתנו, לראות איך הבית נראה במבחן התוצאה, זה מרגש אותי בכל פעם מחדש.
אבל הדבר שהכי מרגש אותי זה לקבל מכתבי תודה מלקוחות שהרגישו טוב עם השירות המקצועי שהענקנו להם. עיצוב הבית הוא תהליך ארוך שנושא מטבעו אתגרים רבים, ואם יש לקוח שבסופו של דבר זכר אותנו לטובה אחרי כל התהליך שעבר עם הבית וטרח לכתוב לנו על כך משוב, זה מרומם אותי.
בסופו של דבר אני רוצה לתת ללקוח שלי את הטוב ביותר, שירגיש בבית, כי עבורנו בית זה הכל