//עיצוב המשרד – 12 טיפים שווים שכדאי להכיר

בכל הנוגע לעיצוב פנים משרדי, אין כללים קשים ומהירים או הוראות קבועות מה לעשות נכון או אחרת. יש הרבה מעצבים מומחים שיש להם סגנונות וקווים עיצוביים מובהקים משלהם, אך מה שעובד על חלל פנים אחד לא בהכרח מתאים לחלל אחר – כל תהליך עיצוב פנים במשרד מציב אתגרים שונים וצרכים שונים.

במסגרת מאמר זה, אנו בוחנים 12 הצעות לעיצוב פנים משרדיות אשר ידועות כמשפרות את החלל, מגדילות את הפונקציונליות והופכות את סביבת המשרד לתורמת יותר לפרודוקטיביות תוך כדי אווירה נוחה ומעוררת השראה. פעלו לפי ההצעות המפורטות להלן כדי למקסם את עיצוב הפנים של מקום העבודה שלכם ולהפיק ממנו את המרב.

1) תקציב

הגורם הראשון והמשפיע ביותר לתכנון פריסת המשרד שלך הוא התקציב שאתם יכולים לעבוד איתו. יהיה עליכם לתכנן פריטים כגון רהיטים, עמדות עבודה לעובדים, ציוד משרדי, צביעה וקישוט ועוד. אז מומלץ לדעת את התקציב שלכם ומה תוכלו להקצות לתכנון מחדש של מקום העבודה שלכם.

2) חשוב מחדש על החלל

רעיון מרכזי נוסף שתוכלו ליישם שהוא פרקטי וקל לביצוע הוא לחזור אל לוח השרטוט, ולשאול את עצמכם – כיצד תוכלו לשנות את משרדכם בתוך השטח המרובע הנתון ולהפוך אותו לטוב יותר?

היו יצירתיים וחשבו מחוץ לקופסה. אתם יכולים לעשות דברים כמו לשנות גבהים בתקרה, להסיר קירות, לייעל תאים ולהוסיף מחיצות נעות כדי ליצור סביבה משרדית מתאימה וגמישה. אחד האלמנטים הכדאי לשים לב אליו בעת תכנון המרחב במשרד הוא דרכי הכניסה, כלומר הצבת הדלתות.

סגנון הדלת תלוי בדרך כלל בהעדפה ובתקציב. עם זאת, ישנם כמה דברים שלעולם אין להתעלם מהם. ראשית, עדיף לבחור בדלת בעלת צבע ניטרלי. קל יותר להתאים צבעים ניטרליים לרהיטים אחרים ולא תצטרכו לדאוג להחלפת דלתות פנים בכל המשרד אם תחליטו לשנות את צבעי הקירות.

מגמה נוספת הנמצאת בעלייה בשנים האחרונות בכל הנוגע לדלתות בתוך המשרד היא יצירת חלל פתוח באמצעות דלתות זכוכית. בעצם, בעת הצבת דלתות זכוכית במשרד יחד עם קירות זכוכית, אתם מאפשרים לאור טבעי למלא את כל החלל במשך היום ויוצרים אפקט של משרד גדול, פתוח לרווחה ו”נושם”.

3) אזורים מוגדרים

היו מודעים לגורמים הברורים יותר בכל הנוגע לשטח משרדי וזה תכנון והגדרת אזורים מסוימים בחלל לשימושים ספציפיים.

יהיה עליכם לקחת בחשבון פריטים כמו חדרי ישיבות, משרדים, תאים, אזורי קבלה, מקומות ישיבה למבקרים, מטבחים, עמדות עבודה ואזורי פריצה. תכנן בחוכמה וודא שאזורים בודדים אלה מקבלים מקום משלהם במסגרת המתאימה ביותר.

4) יצירת מקום נוח לשיתוף פעולה בין העובדים

חשוב להבטיח שהצוות שלכם ירגיש בנוח ומסוגל להתכנס בפרויקטים לפי הצורך. אבל חשוב גם לתת להם מרחב ופרטיות בזמנים אחרים. הרעיון הישן של תאים מת מוות איטי והוכיח שהוא בעל אפקט שלילי עצום בעבודה.

יצירת מקומות עבודה המקדמים שיתוף פעולה, חדשנות ויצירתיות עובדים טוב וישפרו את המשרד שלכם בצורה אדירה, שלא לדבר על שיפור רווחת הצוות, בריאות הנפש ותחושת האושר בעבודה.

5) תמיד תסתכלו אל עבר העתיד

כאשר אתם מיישמים עיצוב משרדים חדש, תצטרכו לשים עין אחת על ההווה כמו גם על העתיד. זו חידה מאתגרת אך כזו שאפשר להתגבר עליה. יהיה עליכם לדעת מבעוד מועד כיצד אתם מתכננים להשתמש בחלל בעתיד אם העסק או הענף שלכם הולכים לכיוון מסוים. זה עשוי להיות מושפע מטכנולוגיה, משיטות עבודה או משינוי עמדות העבודה.

אתם גם רוצים לוודא שיש דרישות נאותות לאחסון, גישה לאספקת חשמל ויכולת להיות גמישים לשנות חללים או לייעל אותם לשימושים נוספים. מסכים עומדים בחינם הם דרך נהדרת ליישם את הרעיון הזה.

6) הסתר כבלים

כאשר משרדים מודרניים מלאים עד אפס מקום במחשבים, מדפסות, צגים וציוד חשמלי אחר, חשוב להסתיר פריטים מכוערים כמו כבלים לרשת וכוח חשמל. זה אולי נראה קשה אבל אפשר להוריד את כמות החוטים החשופים באמצעות מערכות כבלים משולבות המסתתרות בשולחנות מותאמים אישית.

7) רווחת העובד

נבדק הנושא ונחקר היטב כי עיצוב משרדים טוב משפר את הרווחה והפרודוקטיביות של העובדים שלכם. אתם רוצים לקחת בחשבון דברים מסוימים כמו תאורה (טבעית ומלאכותית), מפעלים לטיהור אוויר, מערכות חימום וקירור, אזורי שיתוף פעולה ופגישות, כמו גם אזורים פרטיים ורגיעה. הוכח כי רהיטים ארגונומיים עוזרים גם לעובדים.

8) תאורה

הוכח מדעית כי מחסור באור שמש טבעי ישפיע מאוד על מצב הרוח והפרודוקטיביות של אנשים. זו הסיבה שחשוב לצמצם את עלויות הסנוור והאנרגיה הקשורות לתאורה עילית ולשפר דברים כמו תאורה טבעית עם חלונות, חלונות גג וכן חלוקת זכוכית.

9) ריהוט

חשוב להשקיע כראוי על רהיטים ולחשוב על ההשפעה ארוכת הטווח של בלאי, כמו גם על הנוחות האישית של כל עובד במשרד.

אנשים שרוכשים רהיטים בתקציב נמוך יחוו בעיות עם הידרדרות מהירה ויש גם בעיות בריאות הקשורות לסוגי רהיטים זולים כמו כאבי גב, יציבה לא טובה ואי נוחות גופנית כללית.

10) אחסון

בהחלט תצטרכו לקחת בחשבון שטח אחסון בעת ​​עבודה על עיצוב המשרד שלכם. קחו בחשבון דברים כמו ארונות תיוק, קיר אחסון ושידות לאחסון כלי כתיבה וכדומה.

11) בחרו את הצבעים הנכונים

לבחירת צבעים מסוימים יכולה להיות השפעה דרמטית על מצב הרוח והתפוקה של העובדים.

אתם יכולים להשתמש בצבע כדי להניע את העובדים שלכם עם גוונים של כתום או אדום להגברת האנרגיה, כחול לשיפור המיקוד או ירוק לנוחות, רוגע ושלווה. יצירות אמנות יכולות גם לעזור למצב הרוח של העובדים ולעורר יצירתיות.

12) מיתוג

שטח משרדים צריך לשקף את התעשייה ואת התרבות של הארגון. אתם יכולים להשתמש בדברים כמו מיתוג כדי לאכוף את התדמית והתעשייה של החברה שלכם. זה יכול לגרום לעובדים להרגיש קרוב יותר זה לזה ולחזק את יעדי עבודתם.

By |2021-06-14T07:31:57+00:00יוני 14th, 2021|מאמרים|